fredag 25 maj 2012

Handduksdagen

Idag är det inte bara Stora Bokbytardagen, utan det är även Towel Day. Handduksdagen har jag firat i fler år än vad jag orkar räkna. Det är en dag då en kan fira Douglas Adams genom att ha med sig en handduk.
Jag brukar alltid ha nytta av min handduk under towel day, både som sittunderlag och skydd mot regn.

Handdukar är alltid praktiskt att ha med sig t.ex. för att:

* Vira om sig för att hålla värmen
* Ligga på, t.ex. på stranden
* Sova med den över sig
* Använda som segel
* Blöta ner och använda som vapen
* Vira runt huvudet för att skydda mot t.ex. farlig gas
* Vifta med för att påkalla uppmärksamhet vid en nödsituation
* Torka av dig, förutsatt att handduken är tillräckligt torr
* Vid hunger, suga lite på ett av hörnen i hopp om att finna näring

Under towel day har SFbokhandeln gett 10% rabatt till alla kunder som burit på en handduk. Fantastiskt roligt initiativ!


2 kommentarer:

  1. Jag är också en D Adams fantast men jag har tyvärr missat Towel Day o jag tror att min mellanson också har gjort det o han är en ännu större fantast (han fick mig att återupptäcka honom sen jag läst Adams på 80-talet när jag var en ungdom, han läste dem som 12-åring o lärarna förstod honom inte när han rec. böckerna i skolan...).

    Jag skulle bara kika in för att säga att jag är på banan igen efter mina smärtskov o att dottern tog med den sista fungerande datorn (hennes egen o sönernas har redan flyttat ut..) till sin pojkvän där hon provbodde en månad.
    Med det vill jag säga att det är därför det inte har varit någon dragning av boken jag lottar ut men dett kommer att ske inom en snar framtid...o så blir jag följare av dig för jag vill inte missa sådan nyheter som Towel day <;p

    Kramis ifrån Pockethexan som säger att vi ses igen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka och jag hoppas att du mår bättre nu. Vad kul med en ny följare! :) Jag ska försöka att inte göra dig besviken, utan även i framtiden uppdatera om spännande litterära nyheter.

      Radera