söndag 7 april 2013

Happy, happy


Jag vet att jag skrev att jag endast skulle köpa en bok på årets bokrea, men eftersom den boken lästes ut redan dagen efter jag fick hem den så kunde jag inte låta bli att köpa två till när Akademibokhandeln hade 50% på alla sina reaböcker. En av böckerna jag fyndade var Happy, happy: En bok om skilsmässa.

När jag läste Bitterfittan av Maria Sveland bestämde jag mig för att aldrig gifta mig, efter att ha läst Happy, Happy vill jag nog helst skilja mig. Boken innehåller tio texter skriva av kvinnor som upplevt en skilsmässa, i de flesta fall deras egna men ibland deras föräldrar.

Tråkigt blir det att de flesta texterna är väldigt lika, tydligen finns det bara ett sätt att skriva om det här. För mig flyter de ihop och blir till en lång text som då tyvärr upprepar sig en hel del. Läsvärd blir den ändå på grund av texterna skriva av Katarina Wennstam, Gudrun Schyman och Mari Jungstedt. Detta var alltså, tyvärr, inte en fantastisk läsupplevelse men jag är ändå glad över att ha läst den och ännu gladare över att den finns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar